19511612
16 Серпня, 2017 | 82

На День Незалежності відбудеться відкриття виставки «Мистецький розмай Леоніда Сорокатого»

Представлені 24 серпня у Виставковій залі роботи митця – строкатий зріз великого запашного пирога, замішаного на відданості своїй справі, любові до мистецтва, незламності перед труднощами й перешкодами, жазі знань і нових вражень, бажанні віддавати й не очікувати взамін, вразливому й безмежно цікавому внутрішньому світі художника.

Наскрізною у творчості Леоніда Сорокатого є велика серія акварельних композицій, яку автор продовжує і сьогодні, із зображенням архітектури стародавнього Кам’янця. Художник і краєзнавець, Леонід Сорокатий, присвятив себе дослідженню історії міста, його багатоконфесійної та багатонаціональної культури. Вулиці й провулки, площі-ринки та майдани, церкви, костели й синагоги, маєтки та палаци, оборонні споруди, подвір’я та панорами постають перед глядачем в акварелях Леоніда Олексійовича. Підґрунтя цих робіт – численні іконографічні джерела, історичні довідки, художня література, а ще – любов до рідного міста й до мистецтва, а ще – мрії про далеке минуле Кам’янця на Поділлі. Ці своєрідні історико-художні візуальні реконструкції давнього зодчества краю є унікальною складовою не тільки творчості майстра, а й культурної спадщини міста.

Митець за покликом душі, Леонід Сорокатий не байдужий до натури, чи то польові квіти, соковиті фрукти, бурштиновий мед, безкраї подільські краєвиди, чи по-модерному дивакуваті риби. Олія під пензлем чи мастихіном художника лягає то пастозно й корпусно, то м’яко й прозоро, щоразу акцентуючи на природній фактурі зображуваних об’єктів. Великі оберемки квітів виступають домінантою на фоні аутентичних пейзажів рідного краю. Таке несподіване та водночас абсолютно органічне поєднання – це симфонія внутрішнього світу Леоніда Сорокатого, де кольори, звуки, запахи, смаки злилися в єдину дзвінку мелодію.

Історія життя художника, як люстерко, в якому віддзеркалилася історія рідного Поділля. Злети й падіння, успіхи й негаразди, перемоги й поразки – довгий складний шлях Леоніда Олексійовича позначений творчістю. Особливі знаки часу, настрою, емоцій – портрети. Відомі особистості, сучасники митця, узагальнені образи селянина чи робітника заводу транслюють, у першу чергу, щирість автора, бажання та уміння передати щось сокровенне, щось, що вдалося підгледіти та зафіксувати. А старенька бабця, намальована на нерівному старому полотні, «хапає за живе» та ще довго не відпускає, бо несе ту незбагнену мудрість, той одвічний сум, якими наділена природою жінка…

sorokatui

Велич праці, заводська романтика, краса буденного знайшли своє втілення в індустріальних пейзажах Леоніда Сорокатого.  Поглинений історією, жанр індустріального пейзажу сьогодні є раритетом державних і приватних колекцій, а також упертим свідком складних життєвих перипетій людини та країни. Величезні труби розпирають простір картини, поглинають його, домінують над ним, стверджуючи водночас і міць, і небезпеку.

Цікавий до мистецтва у всіх його проявах, Леонід Олексійович створює серію гравюр, де зображує об’єкти давнього кам’янецького зодчества. Мова літографії – тонка гра відтінків, оксамитові переходи від світла до тіні, широкі лінії штриха, легка «туманність», глибокий темний тон та контрастуючі з ним висвітлені місця – дала можливість художнику в повній мірі відтворити красу архітектури.

Створюючи живописну чи графічну композицію, художник змальовує у форматі полотна частинку світу, навколишнього чи внутрішнього. Та лише частинку. За рамами-межами залишається ще стільки бажаного, ненаписаного…

За межами великої колекції робіт Леоніда Сорокатого ще стільки омріяних ним сюжетів, стільки ще нестворених образів, стільки неохопленої краси!

Ще однією особливістю виставки є те, що в день відкриття відбудеться презентація каталогу робіт майстра.

Фото на головній: Виставкова зала

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Як ви оцінюєте дану подію?

5
0

Поділитися в соціальних мережах:

реклама
реклама

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: